الجمعة، 10 أكتوبر 2008

بوست ع الماشي..


وحشتني المدونة والتدوين بس ما لقتيش

حاجة اكتبها فقلت اعمل البوست ده اهو

نمشي حال المدونة بيه ..


احكيلو بقى عملت ايه في فترة غيابي ؟!..


طبعا في الفترة اللي فاتت كان باين من بوست عندي

اني مش طايقة نفسي ولا اللي حواليا فاستغليت فرصة

رمضان وبعدت عن الكل طبعا الا اهلي لأنهم عايشين

معايا او انا اللي عايشة معاهم مش مهم ..


نجي لرمضان اولا دينيا بحس احرزت الحمدلله

تقدم عن السنة اللي فاتت و من غير تفاصيل طبعا ..

اعلاميا تابعت مسلسلات بصراحة يمكن شوية

او كتير شوية مش عارفة ..


شوفت يسرا بحكم انه و قتها بنكون بنطبخ و التلفزيون

قدامنا انا وماما و طبعا لا جديد بس لا يمنع انه المسلسل

عاجبني ..

بعدها مسلسل خليجي لسعاد عبدالله اسمه فضة قلبها ابيض

ولا تعليق انتي اكبر من كدة يا ام طلال ..

بعد كدة mbc 3 و استاذ حسن شاهين و بعده كارتون السيرة

النبوية و عارفة قناة اطفال وده للاطفال بس انا عاجبني

و كل سنة بشوفه و المهم بتعلم عن السيرة وده المهم ..

بعدها طبعا خواطر شاب لازم اشوفه و السنة عاجبني

انتقاداته و بقوة و يارب تقدر خواطره تغير حاجة ..

طبعا انا سبق نوهت اني بحضر الاكل وفي تلفزيون قدامي

يعني مش واحدة فاضية ..

بعد الفطار بقى حصة اجبارية لعيال قرية و الذي منه

العيلة بقى و بعده شر النفوس مضيعة وقت بس

كان هيكون احلى لو كان 20 حلقة و لخصو ..

مع شر النفوس بيجي مسلسل المبدعة حياة الفهد

و ابلة نورة رغم انه انتقده بانه تكرار لأبلة حكمت

بس كان رائع وماله لو اتكرر ما كل المسلسلات

تكرار لعرفي و مخدرات و الذي منه ماله لو كررنا

التذكار بالقيم ..

بعدها بروح الجيم طبعا بعد التراويح و ارجع على

بعد الفراق ده بقى مسلسل يستاهل بجد المتابعة

و هند صبري كانت رائعة ما حستش ابدا انها

بتمثل و خالد صالح استاذ فنان بجد ..

طبعا كمان تامر وشوقية بموت فيهم جوازة لذيذة

اوي بصراحة و مي بتعجبني اوي ..

بعد كدة حصة مصطفى حسني اللي مش بستغنى

عنه خالص في حياتي العادية فمابالكو برمضان

الانسان ده بجد غير حاجات كتيير في حياتي

و على ايده اتعلمت خيير كتيير كنت غافلة عنه

ربنا يكرمه و ينورله طريق ..


بعد رمضان بقى العيد طبعا كان على غفلة

و في شك في صحته للان فااتكركبنا خالص

و ماروحناش الصلاة و لا فطور العيلة اللي

في مدينة تانية بابا راح واحنا نمنا في البيت

و بعدها المعايدين و كدة و الفسح والخروج

و الملل ..


حاجة مهمة اوي حصلت في العيد البوم اصالة

( ماهو الشياطين اتفلتو بقى )

الست دي رااااااائعة بمعنى الكلمة انا بثق فيها

قبل ما اسمعها و البومها الجديد اتحدى انثى

ما تلاقيش نفسها فيها البومها حالة هايلة

اخاف عليها من اللي بعده لانها ابدعت فعلا



طبعا انتو ممكن تحسو البوست كلام فاضي و فيه

حتة نرجسية و عاملة نفسي حد مهم بيقولكو

هو عمل ايه في غيابه فهقولكو بقى مدونتي

و انا حرة فيها و كل واحد يعمل اللي هو عاوزه

في مدونته ..

هناك 3 تعليقات:

romansy يقول...

اول تعليق


محــــــجــــــوز


ل


رومــــــــــانـــسى

romansy يقول...

حمد الله على سلامتك
دايما كتير الانسان بيكون متضايق حتى من نفسه وكمان نفسه بتكون مضايقه منه
بس الانسان الصلب هو اللى يعرف يصالح نفسه بسرعه ويرجع ليها ويقدملها احلى هديه

ReEm يقول...

الله يسلمك

ميرسي على وجود وشرفتني اوي بتعليقك و

كلماتك